Monday, June 28, 2010

LOWONGAN KERJA SWASTA PULAU BATU

ADMINISTRATOR -KAWASAN BERIKAT - SIDOARJO



The following skills, qualifications and personal attributes are required:

  • In-depth knowledge of bonded zone (kawasan berikat) rules and regulations.
  • Significant experience in kawasan berikat administrative compliance including handling customs documentation (ie. BC 2.3, 2.6.1, 2.6.2, 3.0, 4.0), obtaining approvals from the customs department and regular reports and reconciliations.
  • Experience dealing directly with customs officers.
  • General production administration experience including inventory management (stock cards, stock counts etc) and production process reports.
  • Advanced MS Office skills – especially MS Excel.
  • A proactive and hands-on approach to job responsibilities and excellent attention to detail.
  • Willing to work in Buduran - Sidoarjo area.

The ideal candidate would also have:

  • Familiarity with import and export regulations and documentation.
  • Knowledge of the shipping industry.
  • Experience with kawasan berikat audits undertaken by the customs department.
  • MYOB experience.
  • Good English language skills.

Keahlian, kualifikasi, dan karakter yang dibutuhkan adalah sebagai berikut:

  • Pengetahuan yang mendalam mengenai peraturan Kawasan Berikat.
  • Pengalaman yang cukup banyak dalam pemenuhan administrasi Kawasan Berikat termasuk menangani dokumentasi bea cukai (misal: BC 2.3, 2.6.1, 2.6.2, 3.0, 4.0), memperoleh persetujuan dari Dirjen Bea Cukai, dan laporan dan rekonsiliasi rutin.
  • Pengalaman dalam berhubungan langsung dengan petugas Bea Cukai.
  • Pengalaman dalam administrasi produksi yang umum, termasuk pengendalian stok (kartu stok, stok opname, dll.) dan laporan proses produksi.
  • Mahir dalam menggunakan MsOffice, terutama MsExcel.
  • Memiliki pendekatan yang proaktif dan praktis terhadap tanggung jawab pekerjaan, dan memiliki ketelitian yang tinggi.
  • Bersedia bekerja di daerah Buduran, Sidoarjo.

Kandidat yang ideal juga harus memiliki:

  • Memahami peraturan dan dokumentasi impor ekspor.
  • Pengetahuan atas industri logistik / pelayaran.
  • Pengalaman dalam audit Kawasan Berikat yang dilakukan oleh Dirjen Bea Cukai.
  • Pengalaman dalam mengoperasikan MYOB.
  • Penguasaan Bahasa Inggris yang baik.

If you are interested and meet the above qualifications, please send your application letter and comprehensive resume to:

Bila anda tertarik dan memenuhi kualifikasi tersebut, silahkan mengirimkan surat lamaran dan resume lengkap ke : jobs@pulaubatu.com

Applications will be accepted until 28th July 2010. However due to urgency, applications will be reviewed as they are received and the position may be filled before that time.

Lamaran akan diterima sampai dengan tanggal 28 Juli 2010. Meskipun demikian karena kebutuhan yang mendesak, lamaran akan direview langsung setelah diterima, dan lowongan yang tersedia dapat terisi sebelum tanggal tersebut.

No comments: